- Szczegóły
![]() |
Agnieszka Mioduszewska
- Szczegóły
![]() |
W ramach innowacji pedagogicznej "Metody aktywizujące - uczenie przez działanie" w grupie dzieci 5-6 letnich, zostało przeprowadzone zajęcie metodą MALOWANIA DZIESIĘCIOMA PALCAMI (FINGER PAINTING), która łączy w sobie i sztukę i terapię oraz świetną zabawę. Metoda została stworzona przez pedagog R.F. Show. W tej metodzie wykorzystuje się naturalną skłonność dzieci do bawienia się w substancjach o konsystencji błota. Metoda ta uwalnia dziecko od zahamowań, pokonuje lęk, wzmacnia wiarę we własne możliwości. W czasie pracy dziecko otrzymuje duży arkusz papieru oraz farby. Ma zupełną swobodę i inicjatywę malowania. Przedszkolaki podczas zajęć stworzyły piękne obrazy o tematyce jesiennej. Zaangażowanie dzieci świadczy o skuteczności wykorzystanej metody.
Agnieszka Mioduszewska
- Szczegóły
W tym troku szkolnym grupa dzieci 4-5 letnich „Zgrywusy” biorą udział w innowacji pedagogicznej pt.: „Muzyka to Matematyka” Rola muzyki i matematyki w rozwoju i edukacji małego dziecka jest bardzo ważna. Muzyka „przelana” na papier posiada język symboli, dzięki którym ludzie na całym świecie mogą ją rozumieć. Podobnie jest z symbolami matematycznymi. Nawet jeśli, życie dziecka nie będzie związane z matematyką, zdolności logicznego i analitycznego myślenia będą przydatne dzieciom w wieku szkolnym i gdy będą dorosłe. Uczenie się pojęć, zasad matematyki, rozwiązywanie zadań matematycznych i logicznych wymagają wysiłku umysłowego. Dlatego w połączeniu z aktywnymi formami nauczania i przy udziale edukacji muzycznej, zdobywanie kompetencji matematycznych będzie przyjemniejsze, innowacyjne
i interdyscyplinarne. Okazuje się, że oprócz symbolicznego języka edukacja muzyczna ma wiele wspólnego z królową nauk.
Matematyka i muzyka rozwija myślenie
- uogólnia i wyodrębnia najważniejsze;
- analizuje i systematyzuje;
- dostrzega występujące prawidłowości i ustala związki przyczynowo-skutkowe;
- zastanawia się i wyciągać wnioski;
- myśli logicznie, strategicznie i abstrakcyjnie.
Aktywność muzyczna, tak jak regularne ćwiczenia matematyczne „gimnastykują” mózg: rozwijają inteligencję i zdolności poznawcze, poszerzają horyzonty. Matematyka
i muzyka pomaga w efektywnym uczeniu się. Wszystko to dzieje się dzięki stawaniu się kreatywną „osobą myślącą”.
Nauczyciele, którzy realizują innowację to Renata Langner i Karolina Dekańska.
- Szczegóły
![]() |
Grupa 4-5 latków melduje wykonanie wrześniowych zadań z innowacji pedagogicznej "Muzyka to Matematyka". Pierwsze zadanie polegało na nauczeniu się i zaśpiewaniu hymnu Krainy Muzyki oraz zatańczeniu do piosenki. Natomiast w drugim zadaniu dzieci musiały ułożyć rytm matematyczny na dywanie z 2, 3 instrumentów np.: bębenek , tamburyno, bębenek, tamburyno itd. Tworzyliśmy również zbiory matematyczne i przeliczaliśmy instrumenty. Na zakończenie zajęć wszystkie dzieci zagrały koncert na wybranym przez siebie instrumencie.
Renata Langner, Karolina Dekańska
- Szczegóły
![]() |
- Szczegóły
Zebrania z rodzicami w oddziałach przedszkolnych odbędą się dnia 30.08.2022 r. (wtorek):
- Grupa A (3-4 latki) - 17:00
- Grupa B (4-5 latki) - 16:30
- Grupa C (5-6 latki) - 16:00